رفتن به محتوای اصلی
x
  • بمناسبت روز جهانی ماما، برپایی کارناوال سلامت بانوان در سطح شهر اصفهان

    هرساله همزمان با 5 می و 15 اردیبهشت ماه "روز جهانی ماما"، کارناوال سلامت مادران بمنظور ارایه خدمات مشاوره و سلامتی در نقاط مختلف شهر اصفهان برپا می گردد.

  • برگزاری پویش سلامت دهان و دندان از 17 اردیبهشت در کلیه مراکز تابعه دانشگاه

    پویش سلامت دهان و دندان از 17 تا 19 اردیبهشت ماه 1403 در اصفهان توسط کلیه مراکز تابعه برگزار می‌شود.

     دکتر فریده جدیری، مسئول واحد دهان و دندان مرکز بهداشت شماره دو اصفهان با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی اجرای این پویش، گفت: آحاد جامعه باید بدانند سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. بنابراین هدف از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم است.

  • اولین جلسه رابطین ایثارگران مراکز تابعه دانشگاه در سال 1403 برگزار شد

    یکشنبه 16 اردیبهشت ماه، اولین جلسه رابطین ایثارگران مراکز تابعه دانشگاه در سال جاری با حضور دکتر سلطانیان رییس دفتر ریاست دانشگاه، دکتر سلیمانی مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران، مسئول بسیج کارکنان و جمعی از رابطین مراکز بصورت حضوری و وبیناری در سالن سرو برگزار گردید.

  • اولین جراحی ضایعه سوپراسلار مغز از راه بینی در مرکز آموزشی درمانی امین با موفقیت انجام شد

    روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه اولین جراحی ضایعه سوپراسلار مغز از راه بینی  با جراحی مشترک دکتر ضیایی متخصص جراحی مغز و اعصاب و دکتر قنبری متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص جراحی سروگردن در مرکز آموزشی درمانی امین با موفقیت انجام گرفت. 

    دکتر ضیایی متخصص جراحی مغز و اعصاب در این باره گفت: بیمارآقای میانسال که به علت اختلال بینایی، ضعف و بی حالی مراجعه کرده بود و در بررسی های انجام شده توده ای در ناحیه سوپراسلار رویت شد. 

  • سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی/ هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

    روابط عمومی سازمان اورژانس کشور با اعلام رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی نسبت به پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت هشدار داد.

    به گزارش وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت 53 نفر در بازه زمانی 8 فروردین تا 5 اردیبهشت ماه 1403 در کشور خبر داد و عنوان کرد که 14 نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

    طبق اعلام این سازمان استانهای فارس با 16، لرستان با 12 و کرمانشاه با 10 نفر بیشترین مسمومان با قارچ وحشی را در کشور داشته اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

  • هفته سلامت فرصتی برای ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی

    پزشک و متخصص طب ایرانی گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم‌ و هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

  • برگزاری نشست خبری بمناسبت هفته ملی سلامت

    یکشنبه 2 اردیبهشت ماه، همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت، نشست خبری مطبوعاتی با حضور  معاون بهداشتی دانشگاه، مدیران این معاونت، مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه و همچنین جمعی از اصحاب رسانه اصفهان در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی شهرداری اصفهان برگزار گردید.

    در این نشست دکتر گله داری معاون بهداشتی دانشگاه طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته سلامت و بیان شعار این هفته «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت»، با اشاره به جذب ۷۰۰ نیروی انسانی جدید جهت شبکه بهداشت شهرستان‌های استان در سال گذشته ، از جذب ۶۵۰ نفر نیرو جدید نیز در سال جاری خبر داد.

  • بمناسبت هفته ملی سلامت: برپایی غرفه‌های سلامت در محل گذر چهارباغ

    در روز یکشنبه دوم فروردین ماه، به مناسبت هفته سلامت غرفه های ارائه خدمات بهداشتی به منظور آگاهی و شناخت عمومی و توجه به سلامت فردی در محل گذر چهارباغ عباسی برپاشد.

    این غرفه ها  با عناوین تعذیه، مشاوره سلامت روان، بهداشت محیط، بیماری های واگیر، مدارس، آموزش سلامت و بیماری‌های غیر واگیر برپا شد که خدمات رایگان مشاوره تغذیه، روانشناسی، اندازه گیری قد و وزن، گرفتن فشار خون و تست رپید ایدز توسط کارشناسان واحدهای مربوطه مرکز بهداشت شماره دو اصفهان ارائه گردید.

    همچنین در مورد طرح ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع آموزشهای لازم ارائه شد.

  • اولین جلسه کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت در سال 1403 برگزار شد

    چهارشنبه 29 فروردین ماه، اولین جلسه کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت در سال 1403، با حضور مدیر روابط عمومی بعنوان رییس این کمیته، نمایندگان و کارشناسان عضو در کمیته رسانه در سالن شهدای شاه چراغ انشگاه برگزار شد.

    در ابتدا دکتر پژمان عقدک،  طی سخنانی با اظهار امیدواری از به نتیجه رسیدن تلاش ها و خدمات انجام شده در حوزه جوانی جمعیت، با هدف کاهش شیب نزولی و پیشرفت روند صعودی فرزندآوری گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی در زمینه جوانی جمعیت در آینده شاهد روند جمعیت افزایی خواهیم بود.

  • پیام تبریک مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه بمناسبت فرارسیدن روز علوم آزمایشگاهی

    مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه  در پیامی فرارسیدن سی‌ام فروردین ماه روز علوم آزمایشگاهی را تبریک گفت:

     بسمه تعالی

    شاید کسی نداند که آنچه در آزمایشگاههای تحقیقاتی کشف می‌شود روزی با فکر و دست تو به بشریت خدمت می کند ولی واقعیت دارد

    تو وارث زحمات دانشمندانی هستی که برای سلامتی انسانها می کوشند .  پس ارزشت والاست و همت و فعالیتت ستودنی